MenuZamknij
Katalog części TecDoc
Pokaż lewy panel

HYUNDAI Zawieszenie

Zawieszenie HYUNDAI to jeden z tych podzespołów, które można zamówić w naszym katalogu online. To ono gwarantuje kierowcy nie tylko odpowiedni poziom bezpieczeństwa, ale także przyjemność i komfort jazdy podczas każdej, nawet najdłuższej trasy. Jego prawidłowe działanie pozwala na odpowiedni kontakt kół z nawierzchnią drogi, co wpływa na dobrą przyczepność samochodu. W efekcie wszelkie dziury oraz inne nierówności podłoża nie są tak mocno wyczuwalne dla osób przebywających w kabinie pasażerskiej. Oferowane zawieszenie ALFA ROMEO sprawdzi się doskonale w prawie każdym modelu, pochodzącym od tego popularnego i cenionego w świecie motoryzacji producenta. Za sprawą nowoczesnej technologii, która została wykorzystana w trakcie produkcji, podzespół ten wyróżnia się na tle swoich tańszych odpowiedników ponadprzeciętną wytrzymałością i płynnością działania, która okazuje się być niezbędna w czasie jazdy. Jest to zawieszenie wyprodukowane z najwyższej jakości podzespołów, dlatego jesteśmy przekonani, że sprawdzi się nawet w najtrudniejszych warunkach.

Układ zawieszenia. Oryginalne części dopasowane do wielu marek i modeli samochodów

Ze względu na to, że każdy pojazd porusza się po zróżnicowanych drogach, konieczne jest posiadanie właściwego układu zawieszenia. Takiego, który zapewni komfort jazdy i jednocześnie odpowiedni kontakt koła z podłożem. Dla każdego typu pojazdu dobiera się inne rozwiązanie. Niestety, nie istnieje uniwersalny system, który sprawdzi się tak samo we wszystkich przypadkach. Musi uwzględniać różne warunki jazdy, zarówno bez obciążenia, z obciążeniem, przyspieszenia, ruchu krzywo lub prostoliniowego itd. Wszystkie tego typu układy są więc dopasowywane do konkretnego, wybranego typu samochodu. W naszej ofercie znajdziesz masę rozwiązań konstrukcyjnych, spośród których z pewnością wybierzesz to, co będzie jak najlepiej pasować właśnie do Twojego pojazdu.

ACCENT I (X-3) [1994.05 - 2000.01] i40 (VF) [2012.03 - ]
ACCENT II (LC) [1999.09 - 2006.12] i40 CW (VF) [2011.07 - ]
ACCENT II sedan (LC) [1999.09 - 2006.12] ix20 (JC) [2010.11 - ]
ACCENT III (MC) [2005.11 - 2010.12] ix35 (LM, EL, ELH) [2009.08 - ]
ACCENT III sedan (MC) [2005.11 - 2010.11] ix55 [2006.09 - ]
ACCENT IV (RB) [2010.11 - ] LANTRA I (J-1) [1990.10 - 1995.11]
ACCENT sedan (X-3) [1994.05 - 2000.01] LANTRA II (J-2) [1995.06 - 2000.12]
ATOS (MX) [1997.01 - ] LANTRA II kombi (J-2) [1995.06 - 2000.10]
ATOS PRIME (MX) [1997.01 - ] MATRIX (FC) [2001.06 - 2010.08]
COUPE (GK) [2001.01 - 2009.11] PONY (X-1) [1982.09 - 1989.12]
COUPE (RD) [1996.06 - 2002.04] PONY (X-2) [1989.10 - 1995.01]
ELANTRA (XD) [2000.03 - 2006.08] PONY / EXCEL sedan (X-2) [1989.09 - 1995.01]
ELANTRA sedan (XD) [2000.03 - 2006.09] PONY sedan (X-1) [1985.10 - 1989.09]
GALLOPER I [1991.08 - 1998.07] S COUPE (SLC) [1990.02 - 1996.05]
GALLOPER II (JK-01) [1997.02 - 2003.12] SANTA FÉ I (SM) [2000.11 - 2006.03]
GENESIS coupe [2008.01 - ] SANTA FÉ II (CM) [2005.10 - 2012.12]
GETZ (TB) [2002.08 - 2010.12] SONATA II (Y-2) [1988.09 - 1993.12]
GRANDEUR (TG) [2003.06 - ] SONATA III (Y-3) [1992.09 - 1998.12]
H-1 / STAREX nadwozie wielkopojemne (MPV) [1997.06 - ] SONATA IV (EF) [1998.03 - 2005.12]
H-1 Cargo (TQ) [2008.02 - ] SONATA V (NF) [2004.12 - 2012.11]
H-1 Nadwozie pełne [1997.10 - 2008.04] SONATA VI (YF) [2009.01 - 2015.12]
H-1 Travel (TQ) [2008.02 - ] STELLAR (F31_, SF2_) [1983.10 - 1991.12]
i10 (PA) [2007.10 - 2016.02] TERRACAN (HP) [2001.06 - 2008.03]
i20 (PB, PBT) [2008.08 - ] TIBURON coupe [2001.01 - 2008.12]
i30 (FD) [2007.10 - 2011.11] TRAJET (FO) [2000.03 - 2008.07]
i30 (GD) [2011.06 - ] TUCSON (JM) [2004.08 - ]
i30 kombi (FD) [2007.10 - 2012.06] VELOSTER (FS) [2011.03 - ]
i30 kombi (GD) [2012.06 - ] XG (XG) [1998.12 - 2005.12]

Zawieszenie

Jak wiadomo, zawieszenie musi spełniać wiele wymagań. W każdym z takich układów występuje wiele zróżnicowanych elementów. Można podzielić je na dwie podstawowe grupy, czyli modele zależne i niezależne. W tej pierwszej kategorii obudowa mostu ulega ruchowi wraz z kołami, które są sztywno ze sobą połączone. Taki rodzaj rozwiązania, z powodu zajmowania dość dużej ilości miejsca, stosuje się przede wszystkim w autach terenowych lub ciężarowych. Model posiada pewne minusy, ale jednocześnie wiele zalet, takich jak chociażby możliwość zastosowania miękkich elementów sprężystych i większa stateczność. Model niezależny stosuje się za to w autach osobowych. Każde koło jest tutaj w ruchu zupełnie niezależnie od drugiego. Taki układ wymaga więc zastosowania kilku elementów, które poprowadzą koło.

Ogromny wybór elementów układu zawieszenia w motoEXPERT

Jak sprawdzić, czy mamy problemy z działaniem zawieszenia? Zidentyfikujemy je przede wszystkim po stukaniu z okolicy kół. Czasem problemem są amortyzatory, co rozpoznamy po zwiększonym kołysaniu auta w trakcie jazdy po nierównym terenie. Niestety, taka sytuacja wymaga jak najszybszej interwencji u mechanika. Zarówno brak komfortu w trakcie jazdy po nierównościach, stukanie, czy trudności w prowadzeniu pojazdu, powinny wzbudzić naszą czujność. Za każdym razem, gdy nasz samochód „zachowuje się” inaczej niż normalnie, warto sprawdzić, czy nie mamy problemów z tym układem.

Do najczęściej psujących się elementów układu zawieszenia można zaliczyć łącznik stabilizatora, amortyzator, sworzeń, wahacze, oraz końcówkę drążka kierowniczego. Zadbaliśmy o to, aby w asortymencie naszego sklepu znalazły się wszystkiego części, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania tego systemu. Wybierając naszą ofertę, stawiasz na oryginalne artykuły od zaufanych producentów, które zapewniają komfort i nienaganną jakość jazdy. Niezależnie od trasy, wymiana tego układu może być konieczna w przypadku wielu samochodów. Często poruszamy się do wyboistych, trudnych drogach, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Warto więc na bieżąco kontrolować jego stan, zapewniając tym samym bezpieczeństwo sobie i pasażerom.