MenuZamknij
Katalog części TecDoc
Pokaż lewy panel

Brak konfiguracji do połączenia z bazą TecDoc

Amortyzator dostosowany do Twojego pojazdu

To jeden z najważniejszych podzespołów w Twoim samochodzie. Amortyzatory dzielą się na olejowo-gazowe i olejowe. Określa się je także jako rodzaje dwururowe (olejowe) i jednorurowe (gazowe). Według ogólnie przyjętych zaleceń, najlepiej wymieniać je po przejechaniu od 80 do 100 tysięcy kilometrów. Dlaczego? Tak duży przebieg powoduje, że zatracają one swoje właściwości, w wyniku czego nie spełniają już swoich funkcji. Mimo to najlepiej jest co 20 tysięcy kilometrów kontrolować ich stan, ponieważ duży wpływ na zużycie tego elementu ma również styl jazdy kierowcy. Wpływają na to również polskie drogi, które wymuszają na posiadaczach samochodów częstszą wymianę tego podzespołu, np. już po 60 tysiącach kilometrów, a czasem nawet wcześniej.

Amortyzator

Jaka jest główna funkcja amortyzacji w samochodzie? Odpowiada za komfort, niwelując drgania i nierówności. Dzięki niej nie odczuwamy ich w kabinie pasażerskiej tak, jak byłoby to wyczuwalne bez udziału tego podzespołu. Amortyzacja poprawia również bezpieczeństwo na drodze, ponieważ jej praca umożliwia utrzymywanie stałej przyczepności kół z podłożem. Właśnie dlatego, gdy taki układ będzie już zużyty, na wyboistych, nierównych trasach koła mogą ulegać oderwaniu od powierzchni drogi. Do stwierdzenia tego faktu nie potrzeba więc specjalistycznej opinii – bardzo szybko odczujemy, że trzeba go wymienić.

Szukasz amortyzatora dla swojego auta? Znajdziesz go w naszej ofercie

Główną zmianą, którą możesz odczuć jest mniej skuteczne przenoszenie siły napędu, kierowania i hamowania. Amortyzator zapewnia przede wszystkim właściwy kontakt kół pojazdu z asfaltem. Istotne jest to, aby całość była dobrze zoptymalizowana, czyli zapewniała zarówno wysoki stopień komfortu, jak i bezpieczeństwa jazdy. Zbyt silne tłumienie będzie niekorzystne dla przyczepności, za to zbyt niskie – dla zdrowia i naszego komfortu. Właśnie dlatego w nowoczesnych modelach tego typu sprzętu stosuje się rozwiązania, które godzą ze sobą te dwa istotne warunki. W ofercie naszego sklepu znajdziesz wiele rodzajów i modeli, zarówno olejowych, jak i olejowo-gazowych. Czym różnią się od siebie te dwa rodzaje?

Olejowo-gazowe są zbudowane z jednej rury i tłoku. Czynnikami tłumiącymi są tutaj sprężony azot i olej. Pozwalają na całkowitą kontrolę nad kołami, dzięki czemu przyczepność na drodze jest znacznie lepsza. Ze względu na ich większe utwardzenie, zaleca się je do aut szybkich, oraz dla dynamicznego, sportowego stylu jazdy. Są droższe i częściej stosowane w tuningowaniu pojazdów. Za to amortyzatory samochodowe olejowe zbudowane są z dwóch rur, a olej przepuszczany jest przez zawory, które się między nimi znajdują. Mają prostą budowę i wyróżniają się dużą wytrzymałością. Cechują się stałą siłą i dość dużą masą, dlatego nie używa się ich raczej do aut tuningowanych. Co więcej, wymiana tego rodzaju sprzętu jest stosunkowo tania.