MenuZamknij
Katalog części TecDoc
Pokaż lewy panel

Amortyzator - wybierz markę samochodu

Amortyzator dostosowany do Twojego pojazdu

To jeden z najważniejszych podzespołów w Twoim samochodzie. Amortyzatory dzielą się na olejowo-gazowe i olejowe. Określa się je także jako rodzaje dwururowe (olejowe) i jednorurowe (gazowe). Według ogólnie przyjętych zaleceń, najlepiej wymieniać je po przejechaniu od 80 do 100 tysięcy kilometrów. Dlaczego? Tak duży przebieg powoduje, że zatracają one swoje właściwości, w wyniku czego nie spełniają już swoich funkcji. Mimo to najlepiej jest co 20 tysięcy kilometrów kontrolować ich stan, ponieważ duży wpływ na zużycie tego elementu ma również styl jazdy kierowcy. Wpływają na to również polskie drogi, które wymuszają na posiadaczach samochodów częstszą wymianę tego podzespołu, np. już po 60 tysiącach kilometrów, a czasem nawet wcześniej.

ALFA ROMEO
AUTO UNION
AUDI
AUSTIN
BEDFORD
BMW
CHRYSLER
CITROËN
DAF
DAIHATSU
DAIMLER
DODGE
FIAT
FORD
GMC
HONDA
INNOCENTI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
LADA
LANCIA
MAGIRUS-DEUTZ
MAN
MAZDA
MERCEDES-BENZ
MG
MITSUBISHI
MORRIS
MULTICAR
NISSAN
NSU
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SCANIA
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TALBOT
TOYOTA
TRIUMPH
VAN HOOL
VAUXHALL
VOLVO
VW
ZASTAVA
ASTRA
BARKAS
BORGWARD
BOVA
CHEVROLET
DACIA
ERF
GAZ
HEULIEZ
HINO
MERCURY
NEOPLAN
SANTANA
SSANGYONG
TATA
PIAGGIO
HYUNDAI
KIA
DAEWOO
WARTBURG
TRABANT
RENAULT TRUCKS
FERRARI
ROLLS-ROYCE
RELIANT
PONTIAC
FSO
FORD USA
PROTON
BUGATTI
AUTOBIANCHI
HOLDEN
LOTUS
ALPINE
MOSKVICH
BENTLEY
BUICK
CADILLAC
GEO
LEXUS
PLYMOUTH
ALPINA
ASIA MOTORS
ASTON MARTIN
JEEP
MARUTI
SMART
ZAZ
OLDSMOBILE
LINCOLN
MAHINDRA
ARO
LDV
AIXAM
BERTONE
CALLAWAY
CATERHAM
DE LOREAN
FORD AUSTRALIA
ACURA
HUMMER
IRMSCHER
JENSEN
MINI
INFINITI
PERODUA
RANGER
WOLSELEY
TOFAS
UMM
PUCH
LAND ROVER
IRISBUS
BMC
SETRA
LANDWIND (JMC)
GEELY
TEMSA
SUNBEAM
ZHONGHUA(BRILLIANCE)
KTM
HILLMAN
YUGO
DONGNAN (SOUEAST)
EUNOS
AUDI (FAW)
VW (FAW)
FORD ASIA / OCEANIA
CHERY
CITROËN (DF-PSA)
SOLARIS
VW (SVW)
PININFARINA
NAZA
BAW
HYUNDAI (BEIJING)
BMW (BRILLIANCE)
FORD (CHANGAN)
HONDA (DONGFENG)
KIA (DYK)
HYUNDAI (HUATAI)
HONDA (GAC)
TOYOTA (GAC)
FIAT (NANJING)
BUICK (SGM)
TOYOTA (FAW)
NISSAN (DONGFENG)
SUZUKI (CHANGAN)
SUZUKI (CHANGHE)
ROEWE (SAIC)
HSV
FPV
MAXUS (SAIC MOTOR)
EMGRAND (GEELY)
ARTEGA
DR
MERCEDES-BENZ (FJDA)
CHEVROLET (SGM)
CADILLAC (SGM)
SKODA (SVW)
PEUGEOT (DF-PSA)
MAZDA (CHANGAN)
VOLVO (CHANGAN)
MARUTI SUZUKI
MERCEDES-BENZ (BBDC)
CHRYSLER (BBDC)
RAM
BHARATBENZ
FIAT (GAC)
BAOJUN (SGMW)
MG (SAIC)
ABARTH
HAVAL
DS (CAPSA)
BRABUS
VOLVO ASIA
SAMSUNG
DS
RENAULT (DONGFENG)
UZ-DAEWOO
LTI

Amortyzator

Jaka jest główna funkcja amortyzacji w samochodzie? Odpowiada za komfort, niwelując drgania i nierówności. Dzięki niej nie odczuwamy ich w kabinie pasażerskiej tak, jak byłoby to wyczuwalne bez udziału tego podzespołu. Amortyzacja poprawia również bezpieczeństwo na drodze, ponieważ jej praca umożliwia utrzymywanie stałej przyczepności kół z podłożem. Właśnie dlatego, gdy taki układ będzie już zużyty, na wyboistych, nierównych trasach koła mogą ulegać oderwaniu od powierzchni drogi. Do stwierdzenia tego faktu nie potrzeba więc specjalistycznej opinii – bardzo szybko odczujemy, że trzeba go wymienić.

Szukasz amortyzatora dla swojego auta? Znajdziesz go w naszej ofercie

Główną zmianą, którą możesz odczuć jest mniej skuteczne przenoszenie siły napędu, kierowania i hamowania. Amortyzator zapewnia przede wszystkim właściwy kontakt kół pojazdu z asfaltem. Istotne jest to, aby całość była dobrze zoptymalizowana, czyli zapewniała zarówno wysoki stopień komfortu, jak i bezpieczeństwa jazdy. Zbyt silne tłumienie będzie niekorzystne dla przyczepności, za to zbyt niskie – dla zdrowia i naszego komfortu. Właśnie dlatego w nowoczesnych modelach tego typu sprzętu stosuje się rozwiązania, które godzą ze sobą te dwa istotne warunki. W ofercie naszego sklepu znajdziesz wiele rodzajów i modeli, zarówno olejowych, jak i olejowo-gazowych. Czym różnią się od siebie te dwa rodzaje?

Olejowo-gazowe są zbudowane z jednej rury i tłoku. Czynnikami tłumiącymi są tutaj sprężony azot i olej. Pozwalają na całkowitą kontrolę nad kołami, dzięki czemu przyczepność na drodze jest znacznie lepsza. Ze względu na ich większe utwardzenie, zaleca się je do aut szybkich, oraz dla dynamicznego, sportowego stylu jazdy. Są droższe i częściej stosowane w tuningowaniu pojazdów. Za to amortyzatory samochodowe olejowe zbudowane są z dwóch rur, a olej przepuszczany jest przez zawory, które się między nimi znajdują. Mają prostą budowę i wyróżniają się dużą wytrzymałością. Cechują się stałą siłą i dość dużą masą, dlatego nie używa się ich raczej do aut tuningowanych. Co więcej, wymiana tego rodzaju sprzętu jest stosunkowo tania.